Groen Licht

16 maart 2015 - Elsloo, Nederland

Alweer een kleine 2 maanden geleden dat ik een fantastische middag heb mogen beleven in Theater Karroessel. Na avonden aan voorbereiding en een ruime middag opbouwen en testen of alles wel werkte stond ik zondag 25 januari om 12:30 uur in het theater … te ijsberen tot het 14:00 uur zou zijn. Ik vond het ontzettend spannend om te doen en toen was het zover, de deuren gingen open en ik hoopte op een mooi aantal personen die mijn verhaal wilde horen EN zien. Ik was geraakt door het grote aantal belangstellende, de zaal zat nagenoeg vol !
Ik mag terugkijken op een hele gave middag met fantastisch mooie reacties EN donaties.
Nogmaals dank aan allen die aanwezig waren.

Zoals ik tijdens die middag nogmaals heb verteld en laten zien ben ik bezig met het  inzamelen van geld om te kunnen starten met het toilet-project die het weeshuis gaat helpen met het verbeteren van de huidige situatie om zowel mens als omgeving te beschermen tegen ziektes en te zorgen voor een verbeterde hygiëne.
Dit project gaat de goede kant op echter was ik er nog niet.

Eind vorig jaar had ik contact met mijn nicht Juud uit Arnhem die wellicht een mogelijkheid had om mee te helpen. Ze is actief bij Sintgroep Arnhem, een organisatie die opbrengsten uit Sinterklaasactiviteiten haalt en deze gebruikt om doelen te ondersteunen waar kinderen betrokken zijn.
Hun motto : Een kinderfeest hier voor een kinderfeest daar.

Ik heb eind vorig jaar mijn projectplan ingeleverd met de hoop iets van deze opbrengsten te mogen gebruiken voor mijn project.
Het was de eerste echte warme dag van t jaar … t leek wel lente al vroeg in de ochtend kreeg ik een berichtje op Facebook van mijn nicht Juud.

“Jur, ben je al wakker !!!!! Ik heb goed nieuws. Bel me even”

Ik liet alles uit mijn handen vallen en belde haar op.
En wat een FANTASTISCHE nieuws vertelde ze mdag was een donatie van EUR 5.000,- voor het toilet-project en daarbij dan ook alvast een begin voor het 2e project, de waterpomp.
Hoe gaaf was dat en ik kan niet beschrijven hoe bijzonder dit nieuws voor me was !

Dat betekende groen licht !

Ik heb meteen Joan en Eddie laten weten dat ik graag met ze wilde Skypen om iets te vertellen.
Dit bleek iets lastiger te zijn dan gedacht maar na een aantal pogingen en diverse mogelijkheden te hebben geprobeerd om een connectie op te zetten was het gelukt.
Hoe gaaf was het weer om ze te spreken en te zien.

Het nieuws sloeg in als een bom … maar dan een hele blije en positieve bom. De foto zegt meer dan al de woorden. Ongeloof dat er nu gestart kan worden aan een project wat al heel lang op hun verlanglijst staat !

Dat hebben we toch maar even samen weten te realiseren.
Namens iedereen binnen SMK ontzettend bedankt en ik zal iedereen op de hoogte blijven houden van de vorderingen.

WE GAAN VAN START !

1. Ien en Emile Rutten:
    Lieve zonio,
    Fantastisch nieuws dat we al hadden gedeeld met elkaar. Het lijkt zo vanzelfsprekend...je gaat plassen, legt n hoopje(dan toiletpapier) trekt door en ....klaar.
    We hebben gezien hoe het aldaar gaat. En wat n vreugde dat het wordt verbeterd. Chapeau ook voor Judith en haar sinterklazen en...zwarte pieten. Ze zijn er nog!! Dikke knuffel voor jou en haar.
  2. Ronald, Tamara, Mylan en Indy:
    Top Jeroen!!
  3. Anita en Peter:
    16 maart 2015
    €5000,- is heeeel veel geld om te krijgen als gift !!!!
    Geweldig voor je , heb je toch maar mooi voor elkaar gekregen !!!!
  4. Erikarinsaar:
    16 maart 2015
    WAUW!! Wat een fantastisch nieuws!

Ontroerend mooi!! Wat zullen ze in de toekomst vrolijk naar de wc gaan daar!!
    Zoals jij het verwoordde: geen water naar afrika kunnen dragen maar het was in iedergeval n feestje!!

Wat ben ik trots op je!!
  5. Trix:
    17 maart 2015
    Dáár doen we het voor!
  6. Kai:
    18 maart 2015
    super gaaf kerel...!
  7. Ine en Frans:
    18 maart 2015
    Wat een super goed nieuws Jeroen. We hebben die middag kunnen zien naar welke wc ze daar moeten gaan en waren zeer onder de indruk. Want het is hier zo gewoon. En wat moet dat voor hun fantastisch zijn als ze straks op zo'n "mooie'' wc kunnen gaan. Toppie.
    We hopen dat de waterput ook gauw zal lukken en wensen je veel succes met je project. Jeroen een dikke pakkerd en we blijven je volgen. Liefs Ine en Frans