Always listen to your mother

3 september 2015 - Elsloo, Nederland

Een nieuwe update rondom St. Mary Kevin.

Joan vond het heel erg dat ze nog niet kon melden dat het toiletproject was afgerond. Het heeft "enige" vertraging opgelopen. De aannemer heeft zich niet gehouden aan de afspraken waardoor de toiletten nog niet in gebruik genomen kunnen worden.
Ik heb de laatste pecunia's zojuist overgemaakt, het project is veel duurder uitgevallen dan in eerste instantie gedacht waardoor er minder overblijft voor een nieuw project ... maar goed, beter eerst iets afmaken voordat we aan iets nieuws beginnen.
Aan de foto's is te zien dat er wel al veel af is en dat doet enorm goed.

De foto's ontvang ik regelmatig van mijn Afrikaanse vriend Eddy.
Ik krijg nog iedere ochtend en avond een berichtje van hem en vind dat ongelofelijk mooi en speciaal. Nu ontving ik een hele week al geen berichtje meer van hem en had al het gevoel dat er iets aan de hand was. Via Facebook liet hij me weten dat zijn telefoon gestolen was en hij gebruik moest maken van iemand anders zijn telefoon waardoor het contact veel minder ging worden.
* Shit *
Ik heb gekeken in hoeverre ik hem kon sponsoren om een telefoon te kopen maar dat bleek al snel geen optie i.v.m. de hele hoge kosten voor een nieuwe of zelfs 2e hands "smartphone". Dan maar eentje opsturen dacht ik maar ook dat bleek niet zo gemakkelijk te zijn. Gelukkig hoorde ik dat een vrijwilliger (Monique) op korte termijn zou gaan dus dan zou zij eentje kunnen meenemen. Meteen nagegaan of er nog iets anders was wat ze konden gebruiken en Monique liet weten opzoek te zijn naar een trompet en cornet voor de brassband.

Mooie items om te kunnen regelen dus met de marketing strategie van Facebook dacht ik dit wel snel geregeld te hebben. Telefoons waren zo geregeld (nogmaals dank aan Liza en Charlotte !!!) maar die instrumenten lieten toch op zich wachten.

Hoe ga ik die nu regelen en de tijd begon te dringen want Monique vertrok al snel. Belletjes gedaan, rond gemaild ... helaas. Ik ontmoette Monique met 3 telefoons en een zak vol speelgoed en handige spulletjes (met dank aan Yvette).

Nu had mijn moeder me al de tip gegeven "zet een advertentie in t plaatselijke krantje, dat levert wellicht wel iets op". Ik dacht "Tuurlijk wie leest dat nu nog!?"
Maar goed je weet het nooit dus toch maar gedaan en hoorde er weken niks over, ook niet of het geplaatst was. 2 dagen voor mijn vakantie werd ik om 08:15 's ochtends gebeld door iemand die een advertentie had gezien en wel een trompet had ... 08:45 opnieuw een belletje met iemand die een trompet EN cornet had.
Ik ben de hele dag plat gebeld en heb een hele dag in mijn vakantie rondgereden om fantastisch mooie instrumenten op te halen bij één voor één hele lieve mensen die deze kosteloos ter beschikking hebben gesteld !!! Wat een topdag was dat !!

Binnenkort gaan ze per vliegtuig en via een nieuwe vrijwilliger naar SMK.
Wat weer een fijn gevoel om iets betekend te hebben!!!

1. Erikarinsaar:
    3 september 2015
    FANTASTISCH!!! Weer zo TROTS op jou!
  2. Anita en Peter:
    4 september 2015
    Toiletten zien d'r al goed uit Jur , daar zou menig campingeigenaar nog jaloers op worden !
  3. Wenda:
    4 september 2015
    En vergeet niet te zeggen hoe dolgelukkig Eddy was met zijn nieuwe telefoon en hij weer iedere dag n appje kan sturen
  4. Ine en Frans:
    4 september 2015
    Geweldig Jeroen dat het gelukt is met de instrumenten en de telefoon. Voor hun zo belangrijk en you did it again Jur. Bedankt voor je verhaal en veel succes en groetjes Ine en Frans
  5. Tiny Beijers:
    5 september 2015
    Hè Jeroen, fijn dat het zo goed gaat. Zoveel instrumenten gratis. Leuk. Dat plaatselijk krantje is wel dagblad de Limburger. ;) en dat mag ook gezegd. Groetjes
  6. Eric, Yvette & Siem:
    20 september 2015
    Weer heel fijn, de bewoners van St. Mary Kevin blij te kunnen maken. Wat zijn wij toch maar klein, maar o zo rijk, in deze westerse wereld. Hopen het allerbeste voor St. Mary Kevin ! ! ! ! !